Pixologic ZBrush 2018

Újabb ingyenes frissítés a ZBrush 3D szoftverhez! A ZBrush 2018 számos jelentős új funkciót tartalmaz (továbbfejlesztett Sculptris Pro dinamikus tesszellációs rendszer, új deformációs eszközök, PolyGroupIt a poligonok csoportosításához) és egy továbbfejlesztett licencrendszer - a licencek mostantól kettősek, Windowsra és macOS-re egyaránt. Az új verzió letöltéséhez és aktiválásához szüksége lesz a Pixologic azonosítójára (például a My Licenses (A licencek) menüpontba való bejelentkezéshez). További információkat arról, hogy mely verziókról lehet frissíteni, itt talál

ZBrush 2018 hoz

Sculptris Pro mód
A népszerű Pixologic Sculptris alkalmazásból származó továbbfejlesztett dinamikus tesszellációs rendszer. A technológia lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy teljesen figyelmen kívül hagyják a poligonok eloszlását a modellben, és szabadon alakíthassanak. A Sculptric Pro dinamikusan, valós időben hozzáad vagy kivon poligonokat a geometriához, miközben a felhasználó egy virtuális ecsetet húz. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy figyelmen kívül hagyják az alkotás technikai oldalát, és teljes mértékben a kreativitásra koncentráljanak

A Sculptris Pro ideális eszköz azon felhasználók számára, akiknek gyorsan át kell alakítaniuk ötleteiket vizuális formába. A CAD alkalmazásokból stb. származó grafikák importálásakor is jól jön - nem kell módosítani az importált objektumok topológiáját vagy DynaMesh módba váltani. Geometriaoptimalizáláshoz is használható, például az Élő Boolean funkció alkalmazása után, vagy 3D nyomtatásra optimalizált modellek szerkesztéséhez. A Sculptris Pro mód bármikor aktiválható, és kompatibilis a ZBrush több száz szobrászati ecsetének többségével

Új deformációs eszközök
A ZBrush 4R8-as verziója bevezette a Gizmo 3D manipulátort, amely FFD Box, Multislice és számos erőteljes deformációs eszközt is hozott. A ZBrush 2018-as verziójában már 27 deformer van! Mindegyikük egyedi funkciókkal rendelkezik a modellek alakjának gyors megváltoztatásához, ami a hagyományos ecsetekkel nem lehetséges. Érdemes megemlíteni például a Project Primitive deformálót, amely lehetővé teszi, hogy objektum sablonokat (primitíveket) használjon a deformációhoz. A Project Primitive új, egyedülálló lehetőségeket kínál több geometria összevonására, és lehetővé teszi, hogy alapformákból gyorsan sokkal összetettebb szobrokat hozzon létre

PolyGroupIt
A PolyGroupIt funkció a poligonok csoportosításának teljesen új módját mutatja be.A PolyGroupIt valós időben elemzi a modellfelületeket, és egyetlen kattintással optimális csoportokat hoz létre. A poligoncsoportok létrehozása még sosem volt ilyen egyszerű! A csoportokat szimmetrikusan lehet létrehozni; poligonokat törölni, hozzáadni, másolni vagy beilleszteni; csoportokat nagyítani vagy kicsinyíteni; vagy csoportokat meghatározni a PolyPaint segítségével

További új funkciók

  • Rugalmas és folyékony üzemmódok a görbe üzemmódhoz
  • Insert Hálók mostantól elforgathatók vagy simíthatók görbe mentén
  • Szimmetrikus geometria duplikáció Gizmo 3D-vel
  • Emlékezzen a Rajzméret és a Dinamikus mód ecsetfunkciókra
  • Új PolyGroup by Normals funkció
  • Megnövelt exportméret a 3D Print Hub számára
  • Snake Hook ecsetek a Sculptris Pro számára
  • A Startup alapértelmezett anyag mentésének lehetősége
  • A Tessimate funkció a Sculptris Pro módon kívül is használható
  • A QuickSave mostantól bármilyen lemezen megvalósítható
  • Új rendszer a licencek aktiválásához és kezeléséhez a My Licenses
  • webportálon keresztül
  • A licencek mostantól kettősek, mind Windows, mind macOS rendszerre (két számítógépre is telepíthető, de egyszerre csak egy példányt futtathat a programból)