NewTek's LightWave 3D Group unveils LightWave 11.6 - Press Release

SAJTÓKÖZLEMÉNY

25.2013. július

A LightWave 3D Group, a NewTek, Inc. részlege, bejelentette a népszerű LightWave 3D modellező, animációs és renderelő szoftverének 11.6-os verzióját Windows és Mac OS X operációs rendszerekre, valamint a forradalmi NevronMotion animációs plug-in-t és a ChronoSculpt önálló szoftvert, amely az organikus modellezési eszközöket animációs funkciókkal kombinálja az ergonomikus animációszerkesztés érdekében

ALightWave 11.6 szoftver
...megfizethető árú szoftver, amely élvonalbeli funkciókkal - beleértve a fejlett modellezési, rigging, animációs, effektus, szimulációs és renderelési funkciókat - alkalmas trükkstúdiók és szabadúszó művészek számára. A LightWave 11.6 vadonatúj és továbbfejlesztett eszközökkel egészíti ki a 11.5 verzióban bevezetett animációs és szimulációs funkciókat

? Új animációs képességek: az új Spline Control eszközzel a felhasználók NULL objektumok vagy más modellek segítségével irányíthatják és deformálhatják az olyan objektumokat, mint a csápok, farok, kötelek stb. A Raycast Motion funkció a Raycasting algoritmusokat használja a jelenetbeli ütközések észlelésére, végül pedig a Compound Node lehetővé teszi a felhasználók számára az összetett fa struktúrák egyszerűsítését a Node Editor ablakban

? Új funkciók a virtuális gyártáshoz, az előzetes vizualizációhoz és a játékfejlesztéshez: Az NVIDIA CgFX shader technológiája mostantól használható a 3D-s jelenetek WYSIWYG létrehozásához. A LightWave OpenGL módban a jelenet megjelenítése megegyezik a valós idejű motorok végső képkimenetével. A felhasználók alkalmazhatnak normáltérképeket 3D objektumokhoz, hogy a jelentősen kevesebb poligonnal rendelkező geometriához a rendkívül részletes objektumok megjelenését utánozzák, létrehozhatnak egyéni CgFX árnyékolókat, vagy alkalmazhatnak meglévő CgFX árnyékolókat

? A LightWave Modeler mostantól tartalmaz importáló és exportáló modulokat a népszerű STL és PLY fájlformátumokhoz. A VRML formátum is támogatott, beleértve a felületi színinformációkat a textúrákkal ellátott modellek színes 3D nyomtatásához. Beállíthatja az exportálási formátumot (ASCII vagy bináris), a modell tájolását vagy az exportálási egységeket. A LightWave speciális eszközöket is tartalmaz a 3D nyomtatás előtti geometriaoptimalizáláshoz

? Sztereoszkópikus 3D megjelenítés: Az NVIDIA 3D Vision termékek, a 3D Vision Pro és a HDMI-vel rendelkező sztereoszkópikus kijelzők teljes körű támogatásával a felhasználók a jeleneteket sztereoszkópikus módban, kiváló minőségben jeleníthetik meg a különböző céleszközökön, beleértve a sztereoszkópikus monitorokat vagy vetítőfalakat

NevronMotion
A második újdonság a LightWave 11.6 forradalmi NevronMotion plug-inje, amely lehetővé teszi a Microsoft Kinect eszközökkel történő mozgásadatok rögzítését, szerkesztését és a célkarakter modellekkel való összekapcsolását közvetlenül a LightWave környezetben. A NevronMotion plug-in számos új funkcióval bővíti a LightWave 11.6 "Virtuális stúdió eszközeit"

- Élő mozgásadatok rögzítése a Microsoft Kinect kamerával
- Animációs fájlok csatlakoztatása a rigekhez közvetlenül a LightWave Layout környezetben
- A Kinect kamera által rögzített mozgásrögzítési adatok mentése és szerkesztése
- A végtagok pozícióinak szerkesztése és a manuálisan beállított animációk rétegzése a rögzített animációs adatokra
- A beállítások mentése és feltöltése az animációs adatok FBX, BVH vagy más formátumú rigekre történő átváltásához
- Számos "gyári" rig-et tartalmaz a Kinect kamerával készített animációk rögzítéséhez
- Animációk "sütése" a rigekbe

"Amozgásrögzítési adatokkal való munka a LightWave környezetben rendkívül egyszerű az új NevronMotion plug-in eszközöknekköszönhetően.A felhasználók összekapcsolhatják a rögzített animációs adatokat a karakter-rigekkel, és speciális beállításokat is létrehozhatnak ehhez az eljáráshoz, ami sokkal gyorsabbá teszi a mozgástárkönyvtárakkal való munkát" - mondta Rob Powers, a LightWave 3D Group divíziójának elnöke. "A Kinect-kamerán keresztül történő valós idejű munka és animációfelvétel lehetősége ezután egy teljesen páratlan funkció.

ChronoSculpt
A "digitális szobrászati" funkciók örökre megváltoztatták a 3D modellezők, textúrázók és tervezők munkáját. A NewTek LightWave 3D Group divíziója egy újabb dimenziót hoz ebbe a munkamódszerbe - az időt! Az újonnan bevezetett ChronoSculpt szoftver Windows és Mac OS X rendszerekre lehetővé teszi az animációk és az előre kiszámított dinamikus szimulációk szerkesztését intuitív modellező eszközökkel. Az alkalmazás könnyen kezelhető felhasználói felülettel rendelkezik, és támogatja a legtöbb professzionális 3D program fájlformátumát, beleértve a LightWave 3D-t, az Autodesk 3ds Max-ot és Mayát, a Luxology modo-t és a Maxon CINEMA 4D-t is

A ChronoSculpt szoftver idővonalas felületet és szerves modellező eszközöket használ a 3D animációk, például deformációk, karakteranimációk stb. szerkesztéséhez. Támogatja mind a rugalmas, mind a merev test dinamikát, és képes komplex poligonális modellek létrehozására vagy módosítására valós időben. A ChronoSculpt eszközei lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy

- Könnyen eltávolíthatja a hibákat a más 3D programokból importált, előre kiszámított dinamikus szimulációkban
- Használja a Szobrászat, a Húzás, a Csípés és a Törlés modellezőeszközöket a geometria időbeli deformálásához
- Méretezze vagy forgassa el a geometriát idővel az interaktív Transzformációs, Tűző és Domborítási eszközök segítségével
- Dolgozzon rendkívül összetett geometriával, hogy könnyedén szerkeszthesse az akár 10 millió poligont tartalmazó modelleket
- Univerzális fájlformátumokkal, például Alembic, LWO, OBJ, LightWave MDD és Autodesk Geometry Cache szabványokkal való munka, hogy a program könnyebben beépíthető legyen a stúdió munkaláncaiba
- A ChronoSculpt idővonal bármely animációs képkockáját mentheti OBJ formátumban (a Maya Blend Shapes számára) vagy Endomorph formátumban a LightWave számára. Ez megkönnyíti a morfingot használó arcanimációk vagy deformációs effektusok kulcsfontosságú animációs pozícióinak létrehozását
- A módosítások hosszának és pozíciójának módosítása a program idővonalán a helyi és globális animációs módosítások esetében

"AChronoSculpt egy forradalmi program, amely tökéletesen megfelel az igényeinknek" - mondta Scott Wheeler, a kaliforniai székhelyű Rogue State effekt- és utómunka stúdió elnöke. "Az animációk és előreszámított szimulációk hibáinak egyszerű javíthatósága - függetlenül attól, hogy milyen animációs programmal készítettük őket - számtalan munkaórát takarított meg számunkra. A ChronoSculpt a stúdiónk elengedhetetlen része.

Árak és elérhetőség
A Syntex 2013 negyedik negyedévében fogja bevezetni a LightWave 11.6-ot a cseh és a szlovák piacon, ára 30 500 CZK, azaz áfa nélkül 1170 EUR. A LightWave 11 regisztrált felhasználói ingyenes elektronikus frissítésre jogosultak. A LightWave 10 vagy korábbi verziókról történő frissítés ára 13 950 CZK vagy 530 EUR áfa nélkül. Az iskolai licencek árai kérésre rendelkezésre állnak. A LightWave 11.5 60 napos, teljesen működőképes próbaverziója letölthető a lightwave3d.com/try oldalról. A NevronMotion plug-in a LightWave 11.6-hoz 2013 negyedik negyedévétől lesz megvásárolható kb. 6 200 CZK-ért vagy 240 EUR-ért. 2013 negyedik negyedévétől a ChronoSculpt szoftver is megvásárolható lesz kb. 8 200 CZK-ért vagy 315 EUR-ért

Sajtófotók
Logók és egyéb sajtóanyagok a lightwave3d.com/press oldalon találhatók

A LightWave-ről
A LightWave egy legenda a 3D grafika területén. Egyesíti a legmodernebb renderelőt a 3D modellezés és animáció intuitív eszközeivel. A LightWave világszerte kedvelt, mint teljes körű 3D vizuális effektcsomag filmes és televíziós produkciókhoz, tévéreklámokhoz, nyomtatott grafikákhoz, vizualizációkhoz, játékfejlesztéshez és webes grafikákhoz. A LightWave felhasználói több Emmy-díjat gyűjtöttek össze, mint bármely más program felhasználói, köszönhetően a program kiváló tulajdonságainak: 999 renderelő kliens a telepítésben, ingyenes, a gyártó által biztosított technikai támogatás, és teljes 64 bites kompatibilitás mind a Windows, mind a Mac OS X rendszerrel (Universal Binary)! A LightWave-et számos nagy költségvetésű film és tévésorozat vizuális effektjeinek előállításához használták, többek között a Skyfall, Az éhezők viadala, A csodálatos Pókember, Tintin kalandjai, Avatar, The Walking Dead, Battlestar Galactica: Blood & Chrome, Fringe, CSI: Crime Scene Investigation és még sok más filmhez

A NewTekről
A NewTek megváltoztatja a modern televíziós tartalmak létrehozásának és megosztásának módját. A sportmérkőzésektől, webes beszélgetésektől, élő szórakoztató műsoroktól és oktatóprogramoktól a vállalati videókig - bárhogyan és bárhol is akarnak a felhasználók élő videót rögzíteni és közzétenni, a NewTek olyan modern megoldásokat kínál, amelyek megragadják a közönség figyelmét, és lehetővé teszik a felhasználók számára a televíziós szórakoztatás piacán. A NewTek egy magántulajdonban lévő vállalat, amelynek székhelye a texasi San Antonióban, az Egyesült Államokban található

A Syntexről
A Syntexet 1994-ben alapították, hogy termékeket és megoldásokat forgalmazzon a számítógép-videó animációs átírás, a számítógépes grafika, a professzionális vágás és a videófeldolgozás területén. A Cseh Köztársaságban az egyik úttörőnek számít, és megbízható és erős partnerré vált a digitális kép- és hangfeldolgozás területén. A Syntex termékforgalmazással, technikai támogatással és tanácsadással foglalkozik a video- és hangkészítés, valamint az utómunka számos területén. 1999 óta egy pozsonyi székhelyű leányvállalat áll a szlovákiai ügyfelek rendelkezésére. A Syntex a Blackmagic Design termékeinek forgalmazója a cseh és a szlovák piacon. További információkért lásd a www.syntex.cz honlapot



Dátum: 25. 07. 2013, Kategória: Hírek